روباه | Rubah

چگونه یک نگهدارنده ی موبایل برای خودرو بسازیم

زمان مطالعه
10 دقیقه

یکی از امکانات بسیار خوب موبایل های جدید مسیریابی و نقشه آن ها است. این امکان بیشتر در رانندگی مورد نیاز است ولی از آنجایی که نمی توان گوشی را دائما در دست نگه داشت و رانندگی کرد به فکر این مقاله افتادیم تا بتوانید یک نگهدارنده برای گوشیتان با استفاده از وسایل ساده و ابتدایی درست کنید.

وسایل مورد نیاز
1- کلیپ بزرگ کاغذ (قابل تهیه از لوازم تحریر فروشی ها) ۲- کانوا و یا نخ برای پیچیدن دور دستگیره ها ۳- کش ۴- چسب نواری قطور

 مراحل ساخت نگهدارنده گوشی برای ماشین

قدم اول: تغییر کلیپ

دستگیره های کلیپ را از آن جدا کنید و با استفاده از انبردست به انتهای آن ها مطابق تصویر زاویه بدهید.

قدم دوم: پیچیدن دستگیره ها

برای اینکه بر روی گوشی خط و خش نیافتد و همچنین گوشی بهتر در نگهدارنده جا بگیرد با استفاده از کانوا و یا نخ قطور دور دستگیره ها را با آن محکم بپیچانید.

برای بهتر قرار گیری گوشی می توانید چند دور کانوا را دور دستگیره ها بپیچانید. سپس دستگیره ها را به کلیپ متصل کنید. دقت کنید که انحنای دستگیره ها به سمت یکدیگر باشد. سپس چسب نواری را به دور قسمت پایینی دستگیره بچسبانید تا از باز شدن کانوا بدور دستگیره جلوگیری کند. برای اینکه ظاهر نگهدارنده زیباتر به نظر بیاید من از چسب نواری مشکی که همرنگ کلیپ است استفاده کردم ولی شما می توانید بنا بر سلیقتان از رنگ های دیگر برای کانوا و چسب نواری استفاده کنید.

قدم سوم: از کش  برای ایجاد کشش نگهدارنده استفاده کنید

ما در این قدم کش را به دور دستگیره ها می پیچیم تا نیروی کافی برای نگهداشتن موبایل ایجاد کند. بنا به نوع و قدرت کشی که استفاده می کنید لازم است که به اندازه کافی بدور دستگیره ها بپیچید تا نیروی کافی برای برای کشیدن دستگیره ها به سمت هم داشته باشد.

محصول نهایی

نکته ی فوق العاده این وسیله آن است که از دو سمت کلیپ می شود. یعنی یک سمت آن به ماشین متصل می شود (به دریچه های هوا) و سمت دیگر آن گوشی را ایمن در حالت افقی نگه می دارد.

من این وسیله را چند ماشین از جمله مزدا ۳ خودم و با گوشی های متفاوت امتحان کردم. این ابزار گوشی های بزرگ را در حالت افقی و عمودی به خوبی نگه می دارد. گوشی های کوچک تر و باریک تر مانند iPhone  را نیز می توان در آن قرار داد ولی هنگامی که دارای قاب محافظ هستند، نگهدارنده بهتر آنها را نگه می دارد. حالت نگه داری گوشی بیشتر به دریچه های ماشین مربوط می شود. خودرو هایی که دریچه های چرخشی ۳۶۰ درجه دارند (مانند L90) می توانند در هر حالت که مایل هستند نگهدارنده را متصل کنند و گوشی را نگه دارند. اگر می خواهید iPhone خود را در حالت عمودی در نگهدارنده قرار دهید پیشنهاد می کنم که از یک قاب لاستیکی خوب استفاده کنید زیرا اصطکاک آن با نگهدارنده باعث محکم تر شدن چنگ نگهدارنده می شود.

مزیت دوم: استفاده از نگهدارنده به عنوان پایه موبایل

همچنین می توانید از این وسیله به عنوان پایه نیز استفاده کنید ولی به زیبایی و خوش فرمی نگهدارنده در خودرو نخواهد بود. 

خروج از نسخه موبایل