چگونه خودمان را از اینترنت محو کنیم

زمان مطالعه
5 دقیقه

پاک کردن حساب در اینترنت

اگر به دنبال این هستید که هیچ اثری از شما در اینترنت باقی نماند ما می توانیم به شما کمک کنیم. معمولا می گویند که چیزی که وارد اینترنت شد، تا ابد در اینترنت می ماند ولی برخی با وجود فوایدی که آنلاین بودن دارد ترجیح می دهند که حریم خصوصی خودشان را کاملا حفظ کنند و رد پای اینترنتی خودشان را از بین ببرند.

محو کردن خود از اینترنت کار ساده ای نیست و چندین مرحله دارد  ولی اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، ارزشش را دارد.

البته خوب است که بدانیم اگر روزی قصد داشتیم آثارمان را از اینترنت پاک کمیم جه باید کرد، ولی ممکن است که فعلا قصد ماندن در فضای مجازی را داشته باشید. در این صورت حتما نگاهی به "۶ نکته ساده برای حفظ امنیت در اینترنت و گجت ها" بیاندازید.

توجه: برخی از مراحل غیر قابل بازگشت هستند پس قبل از شروع مطمئن شوید که قصد پاک کردن حساب هایتان را دارید.

مرحله ۱: حساب های اصلی خود را پاک کنید

به هر وب سایتی که حساب کاربری ایجاد کردید رفته و حساب خود را پاک کنید. شیوه این کار برای سایت های مختلف متفاوت است. هر چه سایت معروف تر باشد امکان پاک کردن حساب کاربری شما راحت تر است. مراحل پاک کردن حساب در چهار سایت معروف را در زیر قرار دادیم.

 

فیس بوکگوگل پلاسLinkedInکلوب

به Account Setting رفته

بر روی Security کلیک کنید

Deactivate your account را انتخاب کنید

بر روی تصویر در گوشه ی بالا سمت راست کلیک کنید

به Account بروید

بر روی Delete profile and remove related Google+ features کلیک کنید

Remove selected را انتخاب کنید

به Privacy & Settings رفته

بر روی Account کلیک کنید

بر روی Helpful Links کلیک کنید

بر روی Close your account کلیک کنید

از منوی بالای صفحه <مدیریت کاربری> را انتخاب کرده

سپس از سمت راست صفحه <تنظیمات پیشرفته> را انتخاب کنید

در صفحه ای که باز می شود بر <حذف عضویت> کلیک کنید

بر روی دکمه <حذف عضویت> کلیک کنید

مرحله ۲: حساب هایی که امکان پاک کردن آن ها وجود ندارد را با اطلاعات ساختگی پر کنید

حذف حساب کاربری

ممکن است در بعضی وب سایت ها عضو شده اید و حالا فراموش کرده اید. با جستجو کردن نام خودتان و ایمیلتان در گوگل سعی کنید این سایت ها را پیدا کنید. برخی از سایت های کمتر شناخته شده امکان حذف حساب کاربری را به کاربر نمی دهند. در این موارد برای از بین بردن ردپای اینترنتی لازم است که به گونه ی دیگری عمل کرد.

  • تمام مطالبی که در این سایت ها قرار داده اید را پاک کنید. اگر سایت اجازه نمی دهد که برخی از فیلد ها خالی بماند، آن ها را با اطلاعات کاملا ساختگی پر کنید. مثلا اسم خود را تغییر دهید و به جای شهر خود <ناکجا آباد> را وارد کنید.
  • یک ایمیل در یاهو و یا جی میل بسازید. از نام کاربری کاملا تصادفی استفاده کنید (مثال [email protected]). دقت کنید که در ساخت این ایمیل از اطلاعات ساختگی استفاده کنید. بعد از ساخت ایمیل صفحه آن را نبندید زیرا اگر همانگونه که گفته شد از اسم کاربری کاملا تصادفی برای ایمیل خود استفاده کرده اید دیگر امکان دارد که آن را به خاطر نیاورید.
  • حال به سایت هایی که امکان پاک کردن حساب در آن ها وجود نداشت رفته و ایمیل اصلی خود را با ایمیل ساختگی جایگزین کنید. به صفحه ایمیل ساختگی رفته و تغییرات را تایید کنید.
  • هنگامی که مطمئن شدید که حساب های کاربری شما در وب سایت ها به ایمیل ساختگی متصل شده اند، ایمیل ساختگی را پاک (دی اکتیو) کنید.

حال اطلاعات شما در این سایت ها کاملا غیر واقعی خواهند بود و همچنین این حساب ها به ایمیلی متصل خواهند بود که وجود خارجی ندارد.

مرحله ۳: سایت ها و وبلاگ های شخصی خودتان را پاک کنید

اگر سایت هایی را در اینترنت ایجاد کردید لازم است که آن ها را کاملا از اینترنت بردارید. همین فرآیند نیز باید برای وبلاگ ها و مطالبی که در سایت های دیگر قرار دادید تکرار شود. برای مثال به مطالبی که در بلاگ فا، پرشین بلاگ و فوروم های مختلف قرار داده اید دقت کنید و آن ها را پاک کنید.

مرحله ۴: اشتراک ایمیل هایی که دریافت می کنید را لغو کنید

قبلا در وب سایت های مختلف ثبت نام کردید و برای شما خبرنامه، ایمیل های تبلیغات، ایمیل های جذاب و …. می آید. از آنجایی که ایمیل شما در لیست ایمیل این سایت ها قرار دارد باید گفت که این یک رد پای بجا مانده از شما در نت خواهد بود. برای از بین بردن این رد پا اشتراک خود را از این ایمیل های لغو کنید (Unsubscribe).

 

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارام

سلام 

لطفا کمکم کنید خواهش میکنم 

من اکانت اینستاگرام داشتم که توی قسمت بیو که نوشته بودم اطلاعاتم رو و بعدا عوضش کردم اما تازگیا دیدم که با سرچ کردن اسمم توی گوگل با اینکه پیجم پرایویت بود اما بیو منو نشون میده به همه تازه چیزی که از خوده بیو اینستام پاک کرده بودم و اصلا خودم هم نمیدیدمش اما توی گوگل بیو قبلیو نشون میداد با سرچ کردن اسمم فکر کردم اکانتم رو دیلیت کنم اونم پاک میشه اما رکب خوردم اکانتم پاک شد اما اون هنوز هست توی گوگل خواهش میکنم بهم بگین اگه میشه پاک شه چیکار کنم 

نیکی

سلام . 

چند تا عکس از من در اینستاگرام وجود داشته که اسم و آیدی پیج اینستاگرام خود من هم روی اون عکسها تگ شده بود . الان وقتی اسم و فامیلم رو میزنم تو گوگل اون عکسها هم میاد . میشه کمکم کنید که چطور اون عکسهارو از گوگل پاک کنم؟؟؟ 

..

واای برای منم همینطور باید چیکار کنیم؟؟؟

سهیل

فعلا که نمی خوام خودمو محو کنم ولی شاید یه روز به دردم بخوره

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x