چرا گوشی یا تبلت اندروید من روشن نمی شود؟

زمان مطالعه
6 دقیقه

روشن نشدن موبایل

گوشی و یا تبلت اندروید شما دکمه های زیادی ندارد. تنها راهی که می توانید آن را روشن کنید زدن دکمه روشن و خاموش آن است. ولی هر چه آن دکمه را میزنید دستگاه شما روشن نمی شود… نگران نباشید! دستگاه های اندرویدی گاهی اوقات بعد از خاموش شدن و یا تاریک شدن صفحه روشن نمی شوند ولی این به آن معنا نیست که دستگاه شما خراب شده باشد. راه های ساده ای وجود دارد تا با استفاده از آن ها دستگاه را روشن کرد.

 

نگه داشتن دکمه قدرت یا جدا کردن باتری

امکان این که وسایل الکترونیکی در حالت خاموش گیر کنند وجود دارد. این اتفاق ممکن است برای گوشی، تبلت، لپ تاپ و یا سایر دستگاه های الکترونیکی بیفتد. در این شرایط دکمه قدرت دستگاه به هیچ وجه کار نخواهد کرد و دستگاه اصطلاحا قفل کرده است. در قدیم بهترین راه کار برای حل این مشکل خارج کردن باتری، صبر کردن چند ثانیه، قرار دادن دوباره باتری در دستگاه و زدن دکمه قدرت دستگاه بوده است. این کار تمام برق را از دستگاه خارج می کند و به آن اصطلاحا "سیکل قدرت" می گویند. اگر باتری دستگاه شما قابل جدا کردن است این روش را امتحان کنید – ممکن است که جواب بدهد.

جدا کردن باتری موبایل

معمولا باتری دستگاه های امروزی قابل جدا کردن نیست. خوشبختانه هنوز راهی برای انجام "سیکل قدرت" وجود دارد. فقط لازم است که دکمه قدرت دستگاه را به مدت چند ثانیه نگه دارید. معمولا ۱۰ ثانیه برای اکثر دستگاه ها کفایت می کند ولی برای برخی از وسایل لازم است که آن را به مدت بیشتری (حدود ۳۰ ثانیه) نگه دارید.

حال دستگاه اندرویدی شما باید روشن شده باشد. اگر هنوز روشن نشده به خواندن ادامه دهید.

 

دستگاه خود را شارژ کنید

اگر دستگاه شما روشن نمی شود و نیز با نگه داشتن دکمه قدرت آن اتفاقی نمی افتد ممکن است که فقط شارژ نداشته باشد. دستگاه را به شارژر متصل کنید و مدتی بگذارید تا شارژ شود سپس سعی کنید که آن را روشن کنید.

شارژ اندروید

اگر باتری دستگاه شما کاملا خالی شده باشد لازم است که ابتدا مدتی در شارژ بماند (حدودا ۱۰ دقیقه) تا بتواند روشن شود. اگر دستگاه با فشار دادن دکمه قدرت روشن نشد در حالیکه  هنوز به شارژ است دکمه قدرت را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.

 

از حالت ریکاوری دستگاه یک ریست فکتوری انجام دهید

اگر دستگاه اندرویدی شما روشن می شود ولی در هنگام بالا آمدن دچار مشکل می شود (مانند قفل کردن، ارور دادن و یا بلافاصله خاموش شدن) احتمال آن وجود دارد که نرم افزار دستگاه شما دچار اخلال شده است.    

راه مخفی ای برای بازگرداندن دستگاه به حالت اول و از بین بردن اخلال در اندروید وجود دارد. فقط دقت کنید که این راه تمام داده های دستگاه شما پاک می کند و آن را به حالت اولیه باز می گرداند. زمانی از این روش استفاده کنید که دستگاه شما به علت قفل کردن و ارور دادن مداوم قابل استفاده نیست زیرا داده هایی را که آنلاین سینک نکرده باشید همه از بین خواهند رفت.

ابتدا باید به حالت ریکاوری دستگاه وارد شویم. دستگاه را کاملا خاموش کنید، سپس با استفاده از یکی از ترکیب های زیر آن را مجددا روشن کنید. این ترکیب برای دستگاه های مختلف متفاوت است. اگر هیچ یک از گزینه های زیر برای دستگاه شما کار نمی کند با جستجوی نام دستگاه و عبارت recovery mode در گوگل ترکیب خاص دستگاه خودتان را پیدا کنید.

  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + کاهش صدا + قدرت
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + خانه + قدرت
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های خانه + قدرت
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + دوربین

حال دستگاه شما بالا می آید و در صفحه آن آدمک اندروید با پنل باز را مشاهده می کنید. با استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا گزینه Recovery mode را انتخاب کنید. سپس دکمه قدرت را بزنید و دستگاه شما در حالت ریکاوری بالا خواهد آمد.

ریکاوری اندروید

در حالیکه دکمه قدرت را نگه داشته اید، دکمه افزایش صدا را بزنید. سپس با استفاده از دکمه های افزایش و کاهش صدا کزینه ی Wipe data/factory reset را انتخاب کنید و با زدن دکمه قدرت تایید کنید. گزینه ی Yes را انتخاب کنید و دکمه قدرت را بزنید.

recovery command

دستگاه شما به حالت اولیه اش بازگردانده خواهد شد و مشکلات نرم افزاری آن از بین خواهد رفت.

 

شاید دستگاه شما خراب شده باشد

گوشی خراب

اگر بعد از انجام دادن تمام مراحل بالا هنوز دستگاه شما به درستی کار نمی کند ممکن است که خراب شده باشد.

در دستگاه هایی که باتری آن ها قابل جدا شدن است این احتمال هنوز وجود دارد که باتری دستگاه دچار مشکل شده و لازم است از باتری جدید استفاده کنید.

اگر دستگاه شما هنوز شامل گارانتی می شود آن را هر چه زودتر به مرکز گارانتی ببرید. ولی اگر شامل گارانتی نیست شاید وقت آن رسیده باشد که به فکر گوشی جدید باشید.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest

373 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
373
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x