پیدا کردن دوربین‌های مخفی با گوشی موبایل

زمان مطالعه
6 دقیقه

یافتن دوربین مخفی با گوشی

ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که در بعضی مواقع با افرادی مثل همکار یا رئیس محل کارتان دچار مشکل شده‌اید و از این‌که این افراد بتوانند از شما در یک مکان فیلم بگیرند بیم دارید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد یک نرم‌افزار ساده و رایگان بحث کنیم که این توانایی رو به شما می‌دهد که خیلی راحت با استفاده از گوشی موبایلتان دوربین‌های مداربسته را شناسایی کنید.

ممکن است ایمیل‌ها یا پیام‌های تلفن همراهتان چک شوند ولی این موضوع خیلی کمتر از ویدئو چک با دوربین برای شما تنش‌زا خواهد بود. در جوامع امروزی چک کردن مکان‌های عمومی و ادارات به وسیله دوربین مداربسته کاملاً متداول بوده و انجام می شود؛ ولی این‌که شما در یک مهمانی و یا در یک مکان خصوصی هستید، چک کردن و فیلم گرفتن با دوربین مداربسته برای شما استرس‌زا و تنش‌زا خواهد بود. این موضوع می تواند با دوربین‌های امنیتی حرفه‌ای، دوربین‌های معمولی و یا حتی با دوربین یک کامپیوتر قدیمی انجام گیرد.

آیا می‌دانستید می‌توانید با گوشی همراه خود این دوربین‌های مداربسته را شناسایی کنید گرچه قبلاً بیشتر این موضوع را در فیلم های جمیز باند دیده‌اید و درک این موضوع برای شما سخت بود؛ ولی امروزه این رؤیا به حقیقت پیوسته است.

 

به‌طورکلی دو راه برای شناسایی دوربین‌های مداربسته وجود دارد

شناسایی دوربین های مخفی

  1. اولین راه استفاده از سخت‌افزار تلفن‌های همراه هوشمند جهت تشخیص میدان‌های الکترومغناطیسی است. به این صورت که شما با نصب تنها یک برنامه می‌توانید گوشی خود را کنار نواحی که مشکوک به نصب دوربین می باشند قرار دهید و اگر میدان مغناطیسی شناسایی شد می‌توانید مطمئن باشید که در آن ناحیه دوربین نصب‌شده است.
  2. راه دیگر استفاده از نرم‌افزاری هست که انعکاس نور را از لنز دوربین‌ها تشخیص می‌دهد ولی این نرم‌افزار زیاد قابل‌اعتماد نیست چراکه ممکن است خیلی از اشیاء اطراف ما از خود نور ساطع کنند و اشتباهاً به‌عنوان لنز دوربین شناسایی شوند.

نرم‌افزارهای موجود جهت شناسایی دوربین‌های مداربسته

نرم‌افزار های مختلفی در فروشگاه های نرم‌افزار آنلاین تلفن همراه برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS وجود دارد. یکی از نرم‌افزارهای معروف که خیلی هم محبوب می باشد نرم‌افزار Hidden Camera Detector  می باشد. این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل اندروید رایگان می باشد ولی در گوشی‌های آیفون هزینه خرید برنامه و نصب آن تقریباً ۵ دلار می باشد.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که گزینه‌های دیگری هم وجود دارد؛ مثلاً اگر شما یک دوربین مادون‌قرمز (IR Camera) داشته باشید به‌راحتی می‌توانید دوربین‌های مخفی یک مکان را پیدا کنید.

همچنین در مواردی که شما خیلی حساس و نگران این موضوع هستید (مثلاً ممکن است خانم‌ها در موقع استفاده از سالن‌های آرایشی و اتاق‌های پرو لباس نگران امنیت آن هستند) می‌توانید از یک قطعه سخت‌افزاری ۱۳۰ دلاری که مشخص‌کننده RF نام دارد برای شناسایی دوربین‌های بی‌سیم (Wifi Camera) و مداربسته استفاده کنید.

 

آشنایی با نرم‌افزار اندروید  Hidden Camera Detector

دانلود و نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی های همراه اندروید کاملاً رایگان بوده و این توانایی را دارد که دوربین‌های مداربسته را به‌خوبی شناسایی کند. یکی از بهترین مزیت‌های این نرم‌افزار استفاده از الگوریتم‌های مخصوصی می باشد که احتمال خطای نرم‌افزار را به حداقل می رساند؛ زیرا که علاوه بر دوربین‌های مداربسته دکل های مخابراتی، هر سخت‌افزاری به غیر از دوربین و حتی خود کره زمین هم دارای میدان مغناطیسی هستند. در نتیجه نرم‌افزار باید قادر به تشخیص میدان مغناطیسی دوربین مداربسته از بین چندین میدان مغناطیسی باشد.

اپ اندروید برای یافتن دوربین مخفی

موقع استفاده از نرم‌افزار معمولاً نور قرمزی از فلش کنار دوربین ساطع می شود. ممکن است این نور در کنار سایر سخت‌افزارها به غیر از دوربین مداربسته نیز ساطع شود ولی باید به عددی نرم‌افزار نشان می‌دهد دقت کرد؛ اگر این عدد بالا ۱۰۰ بود می‌توان گفت در مکان موردنظر دوربین مداربسته وجود دارد.

همچنین در این نرم‌افزار یک گزینه تحت عنوان IR وجود دارد که محدود به حرکت عمودی می باشد و با استفاده از آن می‌توانید دوربین‌های مداربسته را از طریق خاصیت لومینسانس(luminescence) و مادون‌قرمز شناسایی کنید. 

 

کلام آخر در رابطه با دوربین های مداربسته و عصر حاضر

 

دوربین های مخفی در عصر حاضر

با نگاهی به تکنولوژی عصر حاضر ، روند تغییرات رو به رشد نحوه زندگی آدمی را می توان احساس کرد. یکی از تکنولوژی‌ها که طی چند سال گذشته وارد زندگی انسان ها شد دوربین‌های فیلم‌برداری و عکس‌برداری بود، که فرهنگی جدیدی نیز با خود به وجود آورد و انسان به عنوان یک مصرف‌کننده خود را بدان وابسته می داند. این وابستگی گاه موجب پایمال شدن ارزش‌های انسانی نیز گشته است و متأسفانه شاهد سوءاستفاده‌های مختلفی در اماکن خصوصی هستیم. اما با چند ترفند و تکنیک ساده می توان از بروز چنین ناهنجاری‌هایی جلوگیری کرد؛ که یکی از این ترفندها استفاده از نرم‌افزار های پیدا کننده دوربین‌های مداربسته است.  

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم

سلام عدد حتما باید ۱۰۰ باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا حدود ۱۰۰ مثلا ۱۵۰ یا ۳۵۰

آراد آریامنش

درود بر اعضاء محترم گروه روباه ، و همچنین هموطنان گرامی بازدید کننده ی سایت!
حقیقت اینست که نوشتار و نگاره ی شما، فارغ از این حیث که تعریف دانشگاهی و مورد وفاق جهان علم از «مقاله» را مشمول میشود یا خیر، و به عبارت دیگر ، اینکه قطارِ متنِ حضرتعالی که با واگن های واژگان و جملات خوبتان تولید، و سپس از ایستگاه مبدأ، که همانا محل تولد متن می باشد ، مسافران خود از جمله مخاطبی چون این حقیر را سوار بر آن کرده و چونان تمامی نویسندگان و قلم فرسایان دیگر ، آنرا از مسیرِ راهی به نام تکامل، روانه ی مقصدی رفیع و شایسته به نام تکمیل فرمودید، آیا در ایستگاه پایانی متن، که آنرا تکمیل تشخیص داده ، توقف فرموده و‌
در واقع به مخاطبان سوار بر قطارتان، بشارت‌ِِ رسیدن به ایستگاهی را دادید، که مخاطب قاعدتاً انتظار دارد پس از پیاده شدن از تِرَن در ایستگاه پایانی، در مقابل دیدگان خود تابلویی مشاهده کند که روی آن نوشته شده : «مقاله».

آیا جنابعالی، در خلال متن خوب و آگاهی بخشتان، توانسته اید مرز بین #یادداشت و #مقاله را در نوردید و
مخاطبان خاصّ (۱) خود را در آنسوی مرزها و واضحاً در وادی مقاله و درون مرزهای مقاله نویسی که این دست از مخاطبانتان به آن پناهنده هستند، برسانید؟
آیا توانسته اید مخاطبان حرفه ای (۲) خود را به هدفی که از خوانش یک متن دنبال میکنند برسانید؟
به گمان بنده ، که صرفاً نظر شخصی ام می باشد، پاسخ روشن و قاطع، و نه با بیانی مردّد، «مثبت» است.
آری. شما توانسته اید.
برای توضیحِ چراییِ نظر مثبتم، توضیح پاورقیِ دوم در ذیل همین جمله، مکفی ست.
پاورقی (۱): مخاطب خاص: تعریف لغوی «خاص» و «عام» از واضحات و بدیهیات است. لکن تعریف اصطلاحی ست که اینجا مدّ نظر این حقیر از بکار بردن «مخاطب خاص» را آشکار میسازد.
با بیان یک مصداق ، منظور را عرض مینمایم.
زمانیکه در عرصه ی سیاسی، بین رجال سیاسی کشور مباحثات و مناظراتی صورت میگیرد، برخی توضیحات و بیانات، صرفاً در قالب فهم خواص می باشد. نه عوام.
بر خلاف تصور نادرست بسیاری، واژه ی «عوام» بار توهینی ندارد.
به هیچ عنوان هم منظور گوینده این نیست که عوام نافهم و یا بیسوادند. بلکه منظور از عوام، عموم میباشد. به این معنا که در وادی سیاست، آنان که تخصصشان سیاست است، خواص عالم سیاستند. و دیگر آحاد جامعه که عموم ملت میباشند، از دانستن دقیق مفاهیم خاص رشته ی سیاست بطثر طبیعی و منطقی دورترند. حال آنکه آن عوام ، درون خود جامعه ی فرهیخته و فرزانه ی پزشکان محترم را نیز دارا هستند.
کارگران شریف، معلمان گرانقدر، اساتید دانشگاه (در رشته ها و علوم غیر مرتبط با علوم سیاسی)، کسبه ی بازار، تولیدکنندگان، و…و…و… همه ی اینها، در آن موضوع خاص که سیاست باشد، عوامند.
کما اینکه سیاستمداران نیز در پزشکی عوامند و پزشکان، خواص.

مخاطب خاص شما نیز که بنده عرض کردم، اساتید محترم ادبیات، ، اساتید محترم علوم تجربی ، ریاضی، و…..
صاحبنظران، قلم فرسایان، نوسندگان..، و همه افرادی که بطور خاص با مقاله نویسی سنخیت و سرو کار دارند، میباشند.

پاورقی (۲):
هدف مخاطبان خاص متن شما، ایجاد هیجان ناشی از خوانش یک مقاله ی درست و پر مایه ی دیگر (افزون به مقالات خوانده شده شان در پیش از این) در درون خود، و اضافه شدن آگاهی هایشان میباشد. و اینکه پس از خواندن یک مقاله، از اینکه مقاله ای درخور خواندند که شایسته و در حد نقد میباشد، احساس رضایت از خود و درستی نوع استفاده از وقت عمرشان، به ایشان دست دهد.

بخش دوم :
تا چند سال پیش اگر نوجوان یا جوانی، مدعی میشد که فردی بزهکار، در اتاقش دوربین مخفی کوچک جاسوسی نصب کرده، که به تنهایی از یافتن آن عاجز است، و لذا به والدینش مراجعه کرده جهت دریافت کمک، او را پیش روان پزشک میبردند.
و میگفتند توهم میزند.
امروز اما، با نهایت تأسف تعداد کارخانه هایی که چنین دوربین های ریز جاسوسی تولید و در اختیار عموم قرار میدهند، طبق آخرین سرچ من در این باره ، حدود دو‌سال پیش، بالغ بر پنج مارک ایرانی بود.
فقط ایرانی هایش، بیش از پنج تولید کننده ی بزرگ در کشور دارد.
مارک های خارجی وارداتی قاچاقش بماند.
بنده شخصاً یکی از قربانیان بزرگ این موضوع هستم که زندگی شخصی ام دود شد و نیست گردید.
توسط فردی که سارقی حرفه ای و رهبر یک تیم بزرگ چهل پنجاه نفره ی دزد میباشد.(این گفته ی اطلاعات به من درباره ی اوست. و خیلی راحت گفتند تاحالا نتونسته ایم دستگیرش کنیم. چون همواره در هر جایی که ساکن باشد، بطور شبانه روزی ، از چندین کیلومتر دور تر (شعاع حدود شش هفت کیلومتر) دارای چندین لایه ی نگهبانی میباشد که اگر حتی یک موتور سیکلت پلیس که کاملا تصادفی به سمت منطقه ی او میرود، اگر از شعاع پنج کیلومتری به محل سکونت مخفی اش نزدیک شود، به سرعت از محل میگریزد. با اینکه میداند محل سکونتش لو‌نرفته و آن پلیس برای کار دیگری به آن سمت میرود.
این فرد در پلیس فتا ، یک پلیس فاسد‌ را خریده، و در ازای پرداخت رشوه، هر اطلاعاتی پیرامون هر شماره تلفنی که طلب کند، در اختیارش میگذارد.
این سارق خطرناک، پنج سال پیش، با جعل عنوان امنیتی، و نسان دادن بسیم و کُلت و دستبند، به همسر بنده (در محل کار همسرم)
مدعی شده بود که اطلاعاتی ست و صدای همسرم را ضبط کرده که به رهبر توهین میکرده. و میگوید در ازای داشتن ارتباط جنسی با من، تو را لو نمیدهم.
بعداً فهمیدم با بیش از پنجاه زن پاک، همین کار را کرده.
داستانش مفصل است که چگونه آنها را در دام می انداخت که به رهبر توهین کنند.
من متوجه شدم که چنین چیزی وجود دارد و همسرم را هشیار کردم که این فرد یک تبهکار است. لذا آن فرد مجبور به فرار از فروشگاهی شد که ۸۰۰ زن و دختر آنجا شاغل بودند و او صرفا برای شکار آنان در آنجا غرفه گرفته بود.
لذا این فرد با من دشمن شد و‌کینه گرفت.
همین الان هم دوربین در منزل من دارد و صدای ریز جیک جیک سوئیچ کردن دوربین هایش را میشنوم.
اما به تنهایی نمیتوانم کاری کنم.
تنهام و مثلا به محض گذاشتن صندلی در زیر کانال کولری که صدای دوربینش از آن شنیده میشود، فوراً صدایی شبیه موتور شیشه برقی خودرو از داخل کانال کولر میشنوم و دوربینش را اصطلاحاً بالا میکشد.
درضمن واحد بالایی مارا با قیمت بالا خریداری کرده. و خیلی راحت بر واحد من احاطه دارد.
گوشی من آیفونه. و لذا برنامه ی مفیدی که در مقاله معرفی فرمودید را نمیتوانم استفاده کنم
چون بلد نیستم چطوری باید برنامه های دلاری اپل را خرید

با سپاس فراوان از شما
#آراد_آریامنش

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x