ترفند ساده برای بستن همه برنامه های باز آیفون (خالی کردن حافظه رم آیفون)

زمان مطالعه
6 دقیقه

خالی کردن رم آیفون

آیا تا به حال شده که با آیفون خودتان کار کنید و بعد از مدتی احساس می کنید که کند شده؟ به نظر می آید که هر کاری که می خواهید با آیفونتان انجام دهید بیشتر از گذشته طول می کشد. مثلا اینستاگرام باید در یک لحظه باز می شد ولی حالا چند ثانیه طول می کشد. اگر این اتفاق برای شما افتاده ما در روباه روش راحتی برای بستن همه برنامه های باز آیفون و خالی کردن رم معرفی کردیم.

در حال حاضر iOS دکمه و راه مشخصی برای بستن تمام برنامه های باز شده و خالی کردن رم (حافظه دسترسی تصادفی) گوشی ارائه نکرده است. تنها راه، دوبار زدن دکمه Home است تا App Switcher باز شود و از آنجا دستی تک تک نرم افزار هایی که می خواهید بسته شوند را باید به کنار بکشید. امروزه با حجم زیاد برنامه هایی که استفاده می کنیم اینکار زمان زیادی را می گیرد.

خبر خوب آن است که ما در روباه ترفندی ساده ای را به شما معرفی خواهیم کرد که بلافاصله حافظه رم آیفون را خالی می کند و برنامه ها را می بندد. یعنی اینکه وقتی که از این ترفند استفاده کنید، تمام برنامه هایی که در پشت صحنه باز هستند، بسته می شوند. نکته ی خوب دیگر این ترفند آن است که برنامه هایی که استفاده کردید هنوز در App Switcher قابل رویت خواهند بود تا بتوانید دوباره از آنجا برنامه ها را باز کنید. تنها تفاوت آن است که وقتی از App Switcher آن ها را باز کنید، آن ها از اول باز می شوند و صفحه اصلی آن ها باز می شود. (در صورتیکه اگر برنامه بسته نشده باشد و آن را از App Switcher انتخاب کنید، برنامه در همان صفحه ای که بودید باز خواهد شد زیرا برنامه در پشت صحنه هنوز باز بوده است.)

ترفند بستن همه برنامه های باز آیفون (خالی کردن رم آیفون)

هر زمان که احساس کردید گوشی شما کند شده و یا خواستید که برنامه های باز پشت صحنه را با هم ببندید از این ترفند ساده استفاده کنید:

قدم اول: در هر صفحه که هستید، دکمه روشن/خاموش آیفون را بزنید ونگه دارید تا صفحه خاموش شدن آیفون ظاهر شود. (دکمه روشن و خاموش آیفون در نسخه های iPhone 5S و ماقبل آن در بالای گوشی وجود داشت و در نسخه های جدیدتر این دکمه در سمت راست گوشی قرار گرفته است)

بستن برنامه های آیفون

قدم دوم: حالا، دکمه home را زده و نگه دارید تا صفحه اصلی (home screen) گوشی شما نشان داده شود. با ظاهر شدن صفحه اصلی گوشی، حافظه رم گوشی خالی شده و برنامه هایی که در پشت صحنه فعال بودند همه بسته می شوند.

نگه داشتن دکمه خانه آیفون

روش چک کردن: شما می توانید با دوبار زدن دکمه home چک کنید که برنامه های بسته شده اند یا نه. در صفحه App Switcher بر روی یک برنامه بزنید. شما متوجه خواهید شد که برنامه شروع به باز شدن می کند و شما به صفحه اصلی برنامه (همان صفحه ای که اگر برنامه را از اول باز می کردید)، برده خواهید شد.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که سیستم عامل iOS به صورت کلی حافظه رم را خوب مدیریت می کند و شما خیلی نیاز به خالی کردن حافظه به صورت دستی نخواهید داشت. ولی اگر گوشی شما بعد از استفاده کند شد، ترفند خوبی است که در ذهن داشته باشید.

روش مشابه برای ساعت اپل

ایواچمی توان از یک روش مشابه برای بستن برنامه های ساعت اپل (Apple Watch) استفاده کرد. این روش باعث می شود برنامه باز بر روی ساعت به زور بسته شود. در حالی که دارید با برنامه ای کار می کنید، دکمه Slide ساعت را بزنید و نگه دارید تا صفحه خاموش شدن ساعت ظاهر شود. حال دوباره دکمه Slide را بزنید تا برنامه بسته شود و شما به صفحه اصلی (home screen) بروید. حال اگر همان برنامه را دوباره باز کنید متوجه خواهید شد که از اول اجرا می شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد

با سلام.من ایفون ایکس دارم و زمانی که می خوام برنامه رو ببندم روی برنامه نگه می دارم اما اون خط تیره قرمز رو به من نمی ده که برنامه بسته بشه. ایا تنظیمات داره

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x