ارتقا سخت افزاری کامپیوتر: کدام قطعه ها بیشترین تاثیر را روی سرعت و عملکرد کامپیوتر دارند؟

زمان مطالعه
6 دقیقه

ارتقا سخت افزار کامپیوتر

آیا کامپیوتر شما کند شده است؟ شاید شما از نرم افزار های بهینه کننده استفاده کرده اید ولی هیچ فایده ای نداشته است. در آن صورت بهترین کار ارتقا سخت افزاری کامپیوتر شما است. ما در روباه به شما خواهیم گفت که کدام قطعه بیشترین تاثیر را بر روی سرعت کامپیوتر شما خواهد گذاشت.

ارتقا سخت افزاری کامپیوتر

حالا که تصمیم به ارتقا سخت افزار کامپیوتر خود گرفته اید، از کجا باید شروع کنید؟ کدام قطعه بهترین تاثیر را بر روی سرعت کامپیوتر شما خواهد گذاشت و ارتقا کدام قطعه فقط هزینه و وقت شما را تلف خواهد کرد؟

هرچند که باید ارتقا سخت افزاری را بسته به استفاده ای که از کامپیوتر می کنید برنامه ریزی کنید، اما ما اینجا بر اساس مصرف کلی که از کامپیوتر می شود مهمترین ارتقا های سخت افزاری که بهترین تاثیر را بر روی کامپیوتر شما خواهند داشت را معرفی کرده ایم.

۱- ارتقا رم کامپیوتر (RAM)

اضافه کردن رم راحت ترین ارتقایی است که می توانید برای کامپیوتر خود انجام دهید. هزینه آن به نسبت کم است و می توانید این ارتقا را بر روی همه ی کامپیوتر ها (حتی بسیاری از لپ تاپ ها) انجام دهید بدون آنکه نیاز به تخصص و یا دانش خاصی داشته باشید.

رم کامپیونر

اگر تا به حال کامپیوتر خود را باز نکرده اید، ارتقا رم می تواند بهانه خوبی برای این کار باشد. ارتقا رم بلافصله دستگاه هایی که کند شده اند را ارتقا می دهد. برای کارهای سنگین (مانند ویرایش ویدیو و یا بازی) هرچقدر که رم بیشتری داشته باشید بهتر است. حتی برای مصارف معمولی، رم اضافه باعث می شود که برنامه های زیادتری را بتوانید به صورت همزمان اجرا کنید و تب ها (صفحات) بیشتری را به صورت همزمان در مرورگر خود باز داشته باشید.

چقدر رم نیاز است که داشته باشیم؟ ۴ GB در حال حاضر برای اکثر کامپیوتر های معمول می باشد، اما اگر به ۸ GB ارتقا دهید متوجه افزایش سرعت قابل توجهی در کار با کامپیوتر خود خواهید شد. برای کارهای سنگین تر، بهتر است که ۱۶ GB رم داشته باشید.

۲- ارتقا کارت گرافیک (Graphics Card)

ما کارت گرافیک را به عنوان گزینه دوم در لیست معرفی کرده ایم. اما اگر کاربرد اصلی کامپیوتر شما برای بازی کردن است، آن وقت احتمالا این گزینه باید در صدر لیست شما باشد. اگر با کامپیوتر خود بازی و یا کارهای گرافیکی نمی کنید شاید حتی نیازی به ارتقای کارت گرافیک نباشد.

برای صرفه جویی در هزینه، بسیاری از تولید کنندگان کامپیوتر به جای استفاده از کارت گرافیک اختصاصی (Dedicated Graphics) از کارت های گرافیکی اشتراکی بر روی مادربرد (Integrated Graphics) استفاده می کنند. اگر کارت گرافیک شما از نوع اشتراکی است، ارتقا با کارت گرافیک اختصاصی تاثیر بسزایی بر سرعت و کارایی سیستم شما خواهد داشت.

ارتقا کارت گرافیک کامپیوتر

با وجود آنکه توانایی کارت ها گرافیکی اشتراکی رو به بهبود است، هنوز بهترین کارت گرافیک اشتراکی فاصله زیادی از کارت های گرافیک اختصاصی دارد و ارتقا به یک کارت گرافیک اختصاصی خوب باعث افزایش عملکرد بسیار زیادی می شود.

می توانید کاراریی کارت های گرافیک اختصاصی با کارت گرافیک فعلی خود را در gpu.userbenchmark.com چک کنید.

۳- ارتقا هارد دیسک (Hard Disk)

دو دلیل برای ارتقا هارد دیسک وجود دارد: یا نیاز به فضای بیشتر دارید و یا به دنبال افزایش سرعت کامپیوتر خود هستید.

اگر هر کاری کرده اید که فضای خالی هارد دیسک خود را افزایش دهید و هنوز با کمبود فضا مواجه هستید، بهتر است که هارد خود را با یک هارد ظرفیت بالا عوض کنید. هارد دیسک پر نه تنها دخیره کردن داده ها و اطلاعات جدید را سخت می کند، بلکه بر عملکرد کامپیوتر نیز تاثیر منفی می گذارد. حداقل سعی کنید ۱۰ GB فضای خالی را برای مصرف سیستم عامل آزاد نگه دارید.

همچنین در ارتقا خود سعی کنید از هارد دیسک با سرعت بالاتر استفاده کنید. اگر در حال حاضر هارد شما از نوع ۵۴۰۰ RPM می باشد، ارتقا به هارد ۷۲۰۰ RPM افزایش سرعت خوبی را به شما می دهد.

هارد دیسک کامپیوتر

اما سریعترین گزینه استفاده از هارد های SSD و یا Solid State Drive می باشد. این نوع هارد ها از حافظه فلش به جای دیسک گردان استفاده می کنند و چندین برابر هارد دیسک های متداول سرعت دارند. البته قابل اطمینان تر نیز هستند و خرابی کمتری دارند.

به طور متوسط، یک هارد ۵۴۰۰ RPM می تواند تا ۱۰۰ MBps، هارد ۷۲۰۰ RPM تا ۱۵۰ MBps، و یک هارد SSD تا بیش از ۵۰۰ MBps سرعت داشته باشند. مدل های جدید هارد SSD حتی از این سرعت نیز فراتر می روند. تنها مشکل هارد های SSD آن است که معمولا ظرفیت پایین تری دارند و گرانتر از هارد دیسک های معمولی هستند.

یک هارد سریعتر باعث می شود که ویندوز سریعتر بالا بیاید، برنامه های سریعتر اجرا شوند، بازی های سریعتر باز شوند، و برنامه هایی که از فایل های بزرگ استفاده می کنند (مانند ویرایش ویدیو و یا ویرایش عکس ها با فرمت RAW) سریعتر اجرا شوند.

هارد دیسک هیبریدی

اگر فضای کم هارد های SSD برای شما مشکل ساز است، می توانید از هارد های هیبریدی استفاده کنید که تلفیقی از هارد های SSD و هارد دیسک های معمولی است. این گونه هارد ها فضای فلش کوچک تری دارند (که فایل هایی که زیاد با آن ها سر و کار دارید در آن جا ذخیره می شود) و یک هارد دیسک معمولی نیز دارند که فضای زیادی را برای ذخیره فایل های بزرگ در اختیار شما می گذارد.

۴- ارتقا پردازنده (Processor)

ارتقا پردازنده کامپیوتر از تمام مطالبی که تا به حال معرفی کردیم سخت تر است. نه تنها از نظر نصب سخت تر است، بلکه یکی از گران ترین قطعه ها برای ارتقا است و معمولا باید به مشکلات تطابق پردازنده با مادربرد نیز توجه کرد.

البته مشکل تطابق قطعه برای ارتقا های دیگر نیز وجود دارد اما خیلی راحت تر حل می شود. مهمترین نکته ای که برای ارتفا پردازنده باید به آن توجه کرد آن است که لزوما با ارتقا آن، کارایی کامپیوتر افزایش پیدا نمی کند.

پردازنده کامپیوتر

تست های موجود در سایت cpubenchmark.net به شما کمک می کند تا کارایی پردازنده های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. در کل این تست ها نشان می دهند که ارتقا های جزئی پردازنده تاثیرات چندانی نخواهد داشت. تست های دیگر نیز نشان می دهند که کارایی پردازنده تا حد زیادی به نرم افزار های نصب شده بر روی کامپیوتر شما ربط دارد.

ارتقا پردازنده تنها زمانی ارزش دارد که به یک پردازنده چند رده بالاتر ارتقا بدهید. البته این نوع ارتقا گران خواهد بود و ممکن است مجبور شوید که مادر برد کامپیوتر را به خاطر این ارتقا عوض کنید (و این ممکن است باعث شود که مجبور به خرید رم جدید بشوید). حتی اگر مادربرد شما با پردازنده جدید سازگار باشد ممکن است نیاز به آپدیت بایوس (BIOS) داشته باشید تا بدون مشکل با آن کار کند. تمامی این ها می تواند وقت گیر و دردسر ساز باشند به همین خاطر حتما قبل از خرید پردازنده جدید این مسائل را بررسی کنید.

در کل اگر کندی سیستم شما از پردازنده است شاید بهتر باشد از نوع یک سیستم جدید بخرید.

۵- نرم افزار (Software)

به احتمال زیاد خیلی از برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر شما به صورت خودکار بروز می شوند. اگر اینچنین نیست بهتر است که خودتان آن ها را بروز نگه دارید.

در اکثر موارد بروز کردن برنامه برای افزایش سرعت سیستم کار مناسبی است، اما نه همیشه. برنامه های از سیستم زیر برای شماره نسخه خود استفاده می کنند:

بازبینی . جزئی . بزرگ

برای مثال اگر آپدیتی به صورت ۰.۰.۱ است، می توان نتیجه گرفت که احتمالا چند باگ (bug) در آن رفع شده است. اگر به صورت ۰.۱.۰ باشد، می توان این برداشت را کرد که بروز رسانی شامل بهینه سازی و افزایش چند امکان به برنامه می باشد. آپدیت های از نوع بازبینی (مورد اول) و جزئی (مورد دوم) مفید هستند و پیشنهاد ما در روباه آن است که آن ها را بلافاصله نصب کنید.

اما آپدیت های بزرگ – که شماره نسخه عوض می شود – مسئله دیگری است. تقریبا می توان گفت که نسخه های جدید برنامه ها برای اجرا شدن نیاز به کامپیوتر قوی تر دارند و نسبت به نسخه قبلی منابع بیشتری از کامپیوتر مصرف می کنند، پس اگر سیستمی که دارید با نسخه قبلی هم روان کار نمی کرد، بهتر است که اول مشکل سخت افزاری را حل کنید.

ارتقا نرم افزاری کامپیوتر

این مطلب در رابطه با سیستم عامل ها هم درست است. یعنی بروز رسانی های جزئی برای کارایی و امنیت ضروری هستند، اما ارتقا به سیستم عامل جدید نه. سیستم عامل هایی که جدید عرضه می شوند معمولا باگ (Bug) دارند و ممکن است سرعت کامپیوتر شما را کند کنند.

اگر کامپیوتر شما با سیستم عامل فعلی خود مشکلی ندارد، بهتر است در ارتقا آن به نسخه بالاتر دست نگه دارید تا مطمئن شوید نسخه ای که عرضه می شود تا حد ممکن عاری از باگ است.

دیگر قطعات

مادربرد جز سخت ترین ارتقا ها است زیرا تمام قطعات کامپیوتر به آن متصل است. تنها زمانی باید به ارتقا آن فکر کرد که تصمیم به ارتقا پردازنده گرفته اید که با مادربرد فعلیتان سازگار نیست. به تنهایی ارتقا مادربرد افزایش سرعتی را در پی نخواهد داشت.

قطعات دیگری نیز هست که می توان به آن ها فکر کرد.

دو مانیتور

برای مثال یک عکاس حرفه ای از داشتن مانیتور بهتر، بیشتر منفعت می برد تا کاری کند که فوتوشاپ کمی سریعتر اجرا شود. همچنین یک برنامه نویس احتمالا با داشتن مانیتور دوم و نصب آن کارایی بیشتری خواهد داشت، و یک نویسنده با داشتن کیبرد خوب بسیار بهتر می تواند کارش را انجام دهد.

به جای تمرکز صرف بر روی سرعت، به این فکر کنید که این ارتقا چگونه می تواند تجربه کار کردن شما به کامپیوتر را افزایش دهد. سرعت مهم است، اما تنها چیزی که اهمیت دارد نیست.

آیا با ارتقا سخت افزار معجزه اتفاق می افتد؟

خب، پس تا اینجا رم، هارد SSD و کارت گرافیک مهمترین قطعاتی است که باید ارتقا داد. با ارتقا این قطعات شما باید افزایش سرعت را در سیستم خود حس کنید. ولی انتظار معجزه نداشته باشید. همیشه در هر سیستمی قطعه ای وجود خواهد داشت که سرعت کلی سیستم شما را محدود خواهد کرد. به محض اینکه آن قطعه را ارتقا دهید، یک قطعه ی دیگر جای آن را به عنوان محدود کننده سرعت کامپیوتر شما خواهد گرفت. با گذشت زمان از خرید کامپیوتر خود باید همیشه این نکته را در نظر بگیرید که آیا بهتر است آن را ارتقا دهید و یا یک سیستم جدید بخرید. اگر تصمیم به ارتقا داشتید، این مقاله می تواند کمک بزرگی به انتخاب قطعه برای ارتقا به شما بکند.

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest

37 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa

با سلام و احترام
(البته مشکل تطابق قطعه برای ارتقا های دیگر نیز وجود دارد اما خیلی راحت تر حل می شود. مهمترین نکته ای که برای ارتفا پردازنده باید به آن توجه کرد آن است که لزوما با ارتقا آن، کارایی کامپیوتر افزایش پیدا نمی کند.)
نمیکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدوم متخصصی اینو نوشته؟
واقعا هیچ تاثیری نداره؟
اونم تو سال (در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ ) نوشتین
جمع کنین این اصلاعاتتون رو

رضا

باسلام و مثلا احترام!
اتفاقا کاملا درست گفتند. شما جمع کن اطلاعاتت رو.
تاثیر تغییر سی پی یو خیلی کمه. چون نهایتا شما میتونی یه سی پی یو رو با هم نسل یا یه نسل بالاترش عوض کنی که همونطوری که تو بنچمارک ها هست تاثیر چندانی هم نداره. مگه اینکه کلا یه کلاس دیگه ای از سی پی یو باشه که واضحه به سیستم نمیخوره.
ولی مثلا شما هارد SSD رو به کامپیوتر ۱۰ سال پیشم میتونی وصل کنی و تاثیرش فوق العادست.
طرف میخواد ارتقا بده. اگه پول داشته باشه که کل سیستم رو عوض میکنه. اون موقع میره بهترین سی پی یو رو میخره!
پس راجع به چیزی که نمیدونی نظر نده. بزار متخصصا کار خودشونو بکنن.

امیر

سلام اسم تون خیلی قشنگه.
مطالبتون م خیلی مفید بود آقای روباه
??????????????

امیر

سلام اسم تون خیلی قشنگه.
مطالبتون م خیلی مفید بود
??????????????

م

سلام برای نصب بازیهای سنگین کدام را ارتقا بدم

حمید

البته بستگی داره. الانا دیگه رم و ssd خوب یه چیز بدیهی برای کامپیوتر هست و خیلی حساب نیست. در کل برای بازی کارت گرافیک مهم ترین قطعه هستش. اگه در رم و اس اس دی ضعف دارید حتما اول اونا رو اکی کنید چون گرون قیمت هم نیستن. بعد از اون واسه بازی کارت گرافیک مهمه. البته cpu نباید گلوگاه ایجاد کنه. اگه همه ی قطعاتتون ضعیفه بهتره کلا به فکر یه سیستم دیگه باشید

سهیل

سلام.
cpu کمکی به اجرای راحت بازی ها می کنه یا نه

محمد

چطور کارت صدا میسوزه؟ کارت صدا من ازکار افتاده. هیچ ضربه ای هم نخورده

حمید

سلام من یک مادربرد Elite Group IC41T_A دارم.CPU هست Intel Pentium E6600 Dual Core 3.06GHz 3.07GHz
با H.D.D= Seagate 500 GB.و RAM=Apacer 2GB DDR3 و کارت گرافیکم اول ۱ گیگ بود بعد کامپیوترم بعد یه مدت خاموش شد بردم کامپیوتری گفت پاور و کارت گرافیکت سوختن بعدش ۱ پاور ساپلای انداخت با یک گرافیک ۱۲۸ مگ چون پول نداشتم گرافیکو بیشتر کنم ۱۲۸ مگ انداختم الانم خیلی از بازیا هنگی دارن مثله پی اس و بازی های باکیفیت موقع بازی هنگ هست
من باید گرافیک به صرفه و چند گیگ نصب کنم؟ که بازیا رو با کیفیت بالا بیاره هنگ نکنه.و ایا مادربرد من جوابگو هست؟ خواهشا جواب بدید در تلگرامم هم میتونید بفرستید جواب رو. ایدیم alpacino1992 هست.بودجه من ۶۰۰ هزار هست با تشکر

AMir

من میخوام کارت گرافیک،رم وپردازنده ام روارتقا بدم برای ارتقا اینها شرایطی وجو؟دداره مثلا باید کاره دیگه ای هم بکنم؟

[GTÆ.ONLINE]

توضیحات کامل و خیلی خوبی بود. ولی من یک سوال دارم. تو بعضی از سایت ها خوندم که cpu تاثیر زیادی روی بازی ندارد . و فقط یک کارت گرافیک مدل بالا برای بازی مناسب است.که باعث میشود بازی پرگرافیک تر و روان و بدون هیچ لک یا کندی اجرا شود.. 

مشخصات سیستم من اینه. 

CPU: intel(R) Pentium(R) Dual E2200  2.20Ghz

Ram: 4 Gig. که از ۳.۵۰. تاش استفاده میشه.

Hdd:1 tb 

Geforce:GT 710 -ddr3 –2Gig

میخواستم بپرسم که اگر گرافیکم رو ببرم بالا مثلا GTX 1050 4GB TI .بازی GTA V بدون لگ و هیچ گونه کندی .اجرا خواهد شد یا. نه.

Erfan

با عرض سلام  برای کامپیوتر من کرایسیس۲ و کال اف دیوتی بلک اپس ۳ اجرا نمیشه همینطور جی تی ای v.  پی اس ۱۸.  کرایسیس کلا نصب میشه ولی خیلی کنده. میخوام ببینم با چیو ارتقا بدم cpu ۲ هست و رمم ۴ گارت گرافیک فکر کنم ۲ مطمئن نیستم.  رفتم پیش کسی گفت اگر میخوای رم کارت گرافیکو ارتقا یه تومن  و رم خالی دویست گفت اگه پی اس ۱۸ و جی تی ای v میخوای باید رم ارتقا بدی ولی تو کرایسیس دو رمم کافیه ولی cpuجواب نمیده حالا نمیدونم cpu را ارتقا بدم یا رم یا رم با کارت گرافیک

برند

مطلب خوبی در این زمینه بود

اما به نظرم کسی که پول به حد کافی برای این کار داشته باشه بهتره که سیستم جدید بخره

اینطوری بیشتر و بهتر قطعات سیستم با یکدیگر هماهنگ میشه

با تشکر از مطلب خوبتون

انزلیچی

خیلی ممنون از مطلبتون منم تحقیقات زیادی انجام داده بودم و الان جواب سوالام کامل شد ممنون

ماساژ در منزل

آقا خیلی خوب بود
دمتون گرم

سید حمیدرضا غمخواری

خیلی ممنون خیلی خوب بود ، از مطلب تون بهره بردم .

M.A

سلام آقا من کامپیوترم رو بردم یه جا خواستم کارت گرافیک و رم کامپیوترم رو ارتقا بدم،بعد طرف گفت«اگه رم رو ببرم بالا،کارت گرافیک هم به همون اندازه میره بالا»من هم فقط رم رو ارتقا دادم بعد اومدم خونه رفتم توی سیستم عدد حافظه کارت گرافیکم بالا رفته ولی هیچ تغییری رو درباره کارت گرافیک احساس نکردم…میخواستم ببینم نظر شما چیه؟

MOHMMD

اون می خواسته خرت کنه اگه سیپیوت بالا باشه نیازی به رم و گرافیک نیست حداقر رم ۴ گرافیک ۲ و سیپیو CORE7خوبه

محمد

البته شاید این کارش برای این سیستم که شما میگید سنگین تر باشه مثلا اگه بخواد کارهای گرافیکی انجام بده رم ۴ خیییلی کمه

بهروز

توضیحات سایتتون بسیار عالی و کامل و مفید بود.

با تشکر

جواد

با سلام و اقا سایت عالی بود

اگربخواهم رم ۸ گرافیک بالا برای اجرا بازی gay v نصب کنم و هارد دیسک از نوع معمولی ارتقا دهم باید چقدر هزینه کنم

Ali

اگر من بخواهم کارت گرا فیک خودم را به ۴ ارتقا بدم چقدر باید هزینه کنم.

سئو وردپرس

بسیار شیوا و روان بود.

مقاله پرمحتوایی و کاملی بود.

آدم با خوندن همچین مقاله ای کلی چیز یاد میگیره.

خدا خیرتون بده.

poya

سلام میخواستم بدانم 

Cpu i3 6100

Vga gigabyte rx 460 2gb

ومادربرد asus h110m

باهم سازگاری دارندوایا این سیستم برای بازی gta v خوب است

ارمان

مادر برد سیستم من تا چقدر میشه ارتقاش داد برای اجرای بازیها ( بودجه ۶۰۰ هزار تومان )
Motherboard : Gigabyte EP41-UD3L – Socket 775 LGA    
CPU : Pentium® Dual-Core CPU E5400 @ 2.70GHz
RAM DDR2 – 800  2 گیگ  – 4 اسلات رم داره
NVIDIA GeForce 210 (GT216))   و گرافیک ۱ گیگ
رم تا ۸ گیگ جواب میده – سی پی یو ۲ هسته ای هست آیا ۴ هسته جواب میده ؟
اگه اره یه نمونه لطفا بگید و گرافیک میخوام directx11  جواب بده در همین حد
با تشکر

nima

ببخشید

من می خواستم کارت گرافیک لپ تاپ ام رو عوض کنم لطفا راهنمایی کنید

Gpu:amd hd radeon 7400

مدل لپ تاپhp 8650 p

HAMED

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

HAMED

سلام اگه بخوام کارت گرافیکم رو تعویض کنم باید ویندوز هم عوض کنم

حسن جواران

سلام، نه نیازی به تعویض ویندوز نیست اما ممکن است که نیاز به نصب درایور کارت گرافیک باشد که کار ساده ای است.

متین

سلام، یه راهنمایی کوچیک میخواستم برای تعویض CPU و RAM
مدل Motherboard: 
ASRock – 4CoreDual – VSTA
http://www.asrock.com/mb/via/4coredual-vsta/
نظر من برای تغییر CPU، سی پی یو Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz LGA-775 CPU
http://ark.intel.com/products/29765/Intel-Core2-Quad-Processor-Q6600-8M-Cache-2_40-GHz-1066-MHz-FSB
———————————————————
میخواستم بدونم دوتا RAM 2GB هم ساپورت میکنه؟
ممنون میشم جواب بدید

محمد ملکی

سلام ممنون میشم کمک کنید تا حالا نهصد هزار خرج کامپیوترم کردم اما تو شهر ما هیچ کدوم کاربلد نیستن و با مدرک دیپلم مغازه خدمات کامپیوتری باز کردن.

سیستم من اینه 

M.B Asus p5p43

cpu intel pentium 5500 2.8ghz

ram 6GB ddr3 1333

Graph nvidia geforce gt630

hdd 500 7200rpm 

نمیدونم چرا تو بازی ها یا هنگ میکنه یا رنگ ها قاطی میشن یا آهسته میره رمش رو هم دراوردم شد ۴ گیگ اما فایده ای نداشت مثل یه سیستم ddr2 هم قدرت نداره نمیدونم چی رو باید عوض کنم اکثرا هم میگن قطعاتت ناسازگارن نوکر شما هستم فقط راهنماییم کنین ممنونم

احسان

سلام 

من میخواستم کامپیوترمو ببرم بالا تا بتونم بازی های روز متلهwitcher 3 و gtav و farcry primal و dark souls 3 رو روی کیفیت hd اجرا کنم  میخواستم بدونم این قطعات خوب هستن یا ن ؟ 

مادربرد: asus h81 plus 

 

 انتخابش با شما اگه یکی دیگ سراغ دارین بگین cpu : core i5 6400 or core i5 4460 or core i5 3570 

رم : ۸g ddr4 

گرافیک : evag gtx 750 ti gddr5 بودجم برا گرافیک ۶۰۰ هستش اگه یکی بهتر سراغ دارین لطفا بگین 

هارد:۱ ترابایت 

بودجه ی کلم هم حدود ۲ میلیون هستش 

سعادت

مرسی از اطلاعاتتون خیلی عالیی بود .

پارسا

سلام من مادربردم از نوع ddr3 هست میخوام این قطعات رو بخرم یه نظر شما این قطعات برای اجرای بازی هایی مثل gta v یا black ops3 مناسب هستند 
گرافیک: ROG STRIX-RX470-O4G-GAMING -4gb
رم:Adata XPG V1 DDR3 1600MHz CL11 Single Channel Desktop RAM – 8GB
سی پی یو:Intel® Core™2 Quad Processor Q6600 
fh ja;v hc shdj o,fj,k

وحید

میتوانید از این سایت کمک بگیرید

https://www.game-debate.com/system-requirement-js-widget

امیر

با سلام

من حدود یک ماه پیش کارت گرافیک کامپیوترم سوخت ، می خوام براش کارت گرافیک خریداری کنم فقط یه سوال

اول بگم که مادربورد کامپیوترم GEGABYTE هستش و بعد نوع کارت گرافیکمم Nvida Giforce 8400 cs 512 MB هستش ، قدیمیه حدودا یه پنج سالی می شه !!!

حالا که سوخته می خوام عوضش کنم ، یه چیزی بهتری بندازم روش و سوال اصلی من اینجاست که اگه بخوام یه کارت گرافیک ۱GB بخرم حتما باید مادربوردمم عوض کنم از نوع  کارت گرافیک های Nvida???

 

ممنون می شم اگه سوالم رو جواب بدید!!!!

وحید

سلام دوست من خیر کارت های امروزی هم روی مادربرد شما کار میکنند ماله منم مثل شما سوخت GT9500بود و خیلی راحت کارت GT710 گذاشتم و حتی با همان پاور قبلی ولی اگر گرافیک قوی تر میخواهید بگذارید به پاورقوی تر نیاز خواهید داشت

برای هزینه کمتر و راندمان بالا به شما کارت های GT730-GT740پیشنهاد میکنم حتی ۲ گیگ و ۴ گیگ هم میتوانید بخرید و راندمانش در کارهای گرافیکی بسیار خوب است

اگر میخواهید پردازنده عوض کنید بله باید مادربرد را نیز عوض کنید

37
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x