پیدا کردن کد رنگ های صنعتی

زمان مطالعه
4 دقیقه

RAL_COLORS_Rubah

همانطور که احتمالا می دانید دنیای رنگ ها واقعا دنیای وسیعی است و استفاده از رنگ ها تا حد بسیاری وابسته به شناختن انواع رنگ ها و کاربردهای آن است.

فرمت های مختلفی برای نمایش و نام گذاری رنگ ها وجود دارد که هر کدام کاربرد جداگانه ای دارند. برای مثال RGB ، CMYK ، PANTON و RAL. معمولا اکثر افرادی که با کامپیوتر و یا گرافیک و طراحی وب آشنایی دارند با رنگ های RGB و CMYK آشنا هستند. اما رنگ های RAL و PANTON  کمتر به گوش خیلی ها رسیده است. در عوض کسانی که در کارهای صنعتی و تولیدی ( اعم از تولیدات پوشاک یا قطعات و دستگاه های خانگی و صنعتی ) فعالیت دارند، به داشتن کد رنگ های صنعتی نیاز مبرم دارند. 

در روباه ، اینبار کد های RAL و PANTON را به نمایش می گذاریم و سپس به معرفی ابزاری برای گوشی های اندرویدی شما برای اینکه همیشه این رنگ ها را در دسترس داشته باشید می پردازیم.

جدول کد رنگ های صنعتی RAL

دیدن جدول با جزئیات بیشتر: اینجا 

 

جدول کد رنگ های PANTONE ( پنتون )

دیدن جدول با جزئیات بیشتر: اینجا 

 

نرم افزار اندروید RAL و PANTONE

با نصب این دو اپ نیز می توانید همیشه این رنگ ها را در گوشی خود داشته باشید تا به هنگام توضیح دادن و انتخاب رنگ خود به تولید کننده کار را سریعتر پیش ببرید. 

به ویژه زمانی که می خواهید این رنگ ها را با یک تولید کننده خارجی مطرح کنید، داشتن این استاندارد ها به کمک شما خواهد آمد.

 

PANTONE CHECK                                    RAL CHECK

  

 دریافت از گوگل پلی                           دریافت از گوگل پلی

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ادزنکس

بسیار مفیدی بود مدتی بود دنبال این نرم افزارها بودم

ادزنکس

کد رنگ های خوبی بود مرسی

علی

مطلب بسیار مفیدی بود مدتی بود دنبال این نرم افزارها بودم

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x