ترفند متراکم سازی و افزایش سرعت صفحات وب در موبایل با استفاده از گوگل کروم

 

فشرده سازی داده ها کروم

با هر به روز رسانی مرورگر کروم، گوگل امکاناتی جدیدی را به آن اضافه می کند. کروم ۳۲ برای موبایل که چند روزی است عرضه شده امکان قابل توجهی دارد: قابلیت متراکم سازی اتوماتیک داده ها.

 همچنین در این نسخه کاربران اندروید می توانند میانبر هایی برای وب سایت های محبوبشان در صفحه اصلی ایجاد کنند و کاربران اپل هم از این پس می توانند از امکان ترجمه مرورگر استفاده کنند.

البته امکان مهم و اساسی جدید در کروم امکان کاهش حجم مصرف داده است. گوگل ادعا می کند که با استفاده از این ترفند متراکم سازی داده، کاربران اندروید و اپل می توانند تا ۵۰% در حجم داده های تبادل شده خود صرفه جویی کنند.

همزمان با روشن کردن این امکان در کروم، کاربران به صورت پیش فرض شامل پوشش مرور امن گوگل در اینترنت می شوند که مانع از باز شدن بد افزار ها و سایت های مخرب بر روی گوشی آن ها می شود. فعال کردن این ترفند بسیار ساده است.

برای متراکم سازی و کاهش حجم مصرف داده ها و روشن کردن گزینه ی مرور امن در کروم به Settings بروید. از آنجا گزینه ی Bandwidth management را انتخاب کنید و در قسمت Reduce data usage گزینه ی بالای صفحه را بر روی On قرار دهید. در همین قسمت نیز می توانید حجم داده ای که هر ماه با استفاده از این گزینه ذخیره شده است را ببینید.

 

گوگل کروم اپل

همچنین کروم جدید برای اندروید امکان ایجاد میانبر ها برای سایت های مورد علاقه تان در صفحه اصلی را ایجاد می کند. هنگامی که در حال مرور وب سایت مورد علاقه خود در کروم هستید به منو برنامه رفته و گزینه Add to Homescreen را انتخاب کنید. میانبر وب سایت به صورت ایکان برنامه در صفحه اصلی گوشی خود ظاهر می شود. اگر در حال حاضر سایت روباه را با مرورگر کروم گوشیتان باز کرده اید این پیشنهاد می کنیم که همین الان این گزینه را انتخاب کنید تا از این به بعد بتوانید با زدن ایکان در صفحه اصلی سایت روباه را مطالعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x