ترفندی برای از بین بردن یخ و برفک بر روی شیشه ماشین

زمان مطالعه
1 دقیقه

یخ زدن شیشیه ماشین

در حال حاضر در فصل سرما به سر می بریم و بسیاری از مناطق کشور دچار سرمای شدید و برف هستند. یکی از مشکلاتی که هوای بسیار سرد برای اتومبیل ایجاد می کند بستن لایه ای از برفک و یخ بر روی شیشه ی ماشین است که با استفاده از برف پاکن ها نیز نمی توان آن را از بین برد.

معمولا افراد برای برطرف کردن مشکل از ابزاری محکم و تیز استفاده می کنند که به زور یخ را از روی شیشه بکنند. این شیوه علاوه بر سختی مشکل دیگری نیز دارد و آن احتمال زیاد خط افتادن شیشه ماشین است.  در اینجا ترفندی برای راحتی از این مشکل داریم که می توانید به راحتی و در کمتر از ۳ دقیقه شیشه های ماشین خود را از یخ پاک کنید.

استفاده از الکل و آب

یکی از موثرترین روش های از بین بردن برفک و یخ روی شیشه استفاده از محلول الکل و آب است. این محلول را می توانید در محفظه شیشه شوی ماشین و یا در قوطی اسپری برای اسپری کردن دستی بریزید.

محلول
محلولی از دو سوم الکل و یک سوم آب درست کنید و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید.

هنگامی که صبح قصد پاک کردن یخ های بر روی شیشه ماشینتان را داشتید این محلول را بر روی کل شیشه بپاشید و در کمتر از ۳ دقیقه کل برفک و یخ شیشه از بین خواهد رفت.  

 

پیشگیری از یخ زدن شیشه ها

برفک بر روی شیشه ماشین

اگر قصد دارید که از یخ زدن شیشه های اتومبیل در شب جلوگیری کنید می توانید شب قبل با قرار دادن چند برگه روزنامه بر روی شیشیه (به کمک برف پاکن ها آن را محکم کنید) جلوی یخ زدن را بگیرید. همچنین به جای روزنامه می توان از پارچه و یا حوله ی بزرگی که به وسیله ی درهای ماشین آن را محکم کرده ایم استفاده کرد. ممکن است که این نکات به نظر بسیار ساده بیاید ولی تاثیر بسیاری زیادی در راحتی شما در زمستان دارد. از آن جایی که یخ زدن شیشه های ماشین در شب اتفاق می افتد لازم است که این ترفند را قبل از شب انجام دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x