بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوای خانه و محل کار

زمان مطالعه
3 دقیقه

تصفیه هوا در خانه با گیاهان

تعطیل شدن چندین روز در سال به علت آلودگی هوا در تهران و شهر های بزرگ دیگر چیز عجیبی نیست. با وجود هشدار های فراوان در رابطه با آلودگی هوا و تاثیرات زیانبار آن برای انسان، هنوز بسیاری به راه هایی برای تصوفیه هوا و از بین بردن سموم موجود در آن توجه نمی کنند.

گیاهان فواید بسیاری دارند و داشتن آن ها در خانه و محل کار می تواند تاثیرات مثبت بسیاری را داشته باشد. سازمان های بسیاری از جمله ناسا در زمینه با تصفیه هوای داخل خانه توسط گیاهان تحقیق کرده اند. بنابر تحقیقات انجام شده ۳ گیاهی که بیشترین تاثیر در تصفیه کردن هوا را دارند در زیر معرفی کرده ایم. این گیاهان بسیار متداول بوده و امکان تهیه آن ها از گل فروشی ها وجود دارد.

 

سه گیاه مناسب برای تصفیه هوا

هوای پاک با گیاه

  1. آریکا پالم – برای تصویه بهتر هوا پیشنهاد می شود که به ازای هر نفر، ۴ عدد از این گیاه در خانه و یا محل کار خود قرار دهید. دقت کنید که اگر در شهری با آلودگی هوای بالا زندگی می کنید بهتر است که سطح برگ های این گیاه را هر روز با یک دستمال پاک کنید تا گیاه راحت تر بتواند دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل کند.

در اصل بهتر است که دو سری از این گیاه داشته باشید. یک سری را در بیرون از خانه (برای مثال در بالکن یا حیاط) قرار دهید و سری دیگر را در داخل خانه و هر ۳ تا ۴ ماه جای این سری ها را عوض کنید.

 

  1. گیاه سانسوریا (ماری) – بر خلاف اکثر گیاهان که در شب دی اکسید کربن آزاد می کنند، این گیاه (که نام دیگر آن زبان مادر شوهر است) در هنگام شب CO2 را به اکسیژن تبدیل می کند و به همین علت مناسب اتاق خواب است.

حداقل به ۶ تا ۸ گیاه متوسط به ازای هر نفر نیاز خواهید داست تا کیفیت هوای داخل را به سطح پاک برسانید.

 

  1. گیاه پوتوس – علاوه بر آزاد سازی اکسیژن این گیاه می تواند سموم موجود در هوا را نیز از بین ببرد مخصوصا فرمالدهاید ها که معمولا توسط دود سیگار و مواد شیمیایی ایجاد می شوند.

اکثر وسایلی که در خانه و محل کار نگهداری می کنیم با فرآیند های شیمیایی ساخته و پرداخته می شوند و به همین خاطر میزانی مواد شیمیایی در سطح هوا ساطع می کنند. به علت خاصیت از بین بردن سموم در هوا، این گیاه برای اداره ها و محل کار که میزان سموم در هوا بیش تر است بسیار مناسب است.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x